donderdag 11 februari 2010

Uitstapje [1] Hannes van Aart Staartjes


Af en toe werk ik ook met andere Schrijvers. Dit is een hele bijzondere; Aart Staartjes. Heel bekend als Meneer Aart van Sesamstraat. Hij was heel belangrijk voor de kindertelevisie in de jaren 70 en 80, regisseerde en bedacht De Stratemakeropzeeshow, J.J. de Bom voorheen De Kindervriend en De film van Ome Willem. Hij speelde er ook kleurrijke typetjes in. Afijn, je moet hem maar eens Googlen, dan zie je dat hij nog véél meer op zijn kerfstok heeft. Aardige man. Dit is zijn eerste kinderboek.

2 opmerkingen:

Elsebeth Hoeven zei

Maar natuurlijk kennen we Aart Staartjes. Doet meteen weer denken aan Willem Wilmink en straten maken op zee.
Leuk.

kees de boer zei

Hallo Elsebeth,

Ik ga er helemaal vanuit dat onze generatie Aart Staartjes goed kent. Ik sprak eigenlijk tot het jonge volkje. Verwarrend misschien, omdat mijn blog momenteel vooral volwassenen trekt, denk ik..